Program Konferencji VU'2006

godzina

Czwartek, 1 czerwca

Piątek, 2 czerwca

Sobota, 3 czerwca

9.00 - 10.20

Rejestracja

Sesja 4a E-Learning w nauczaniu fizyki
Przewodniczący: Prof. dr hab. Ryszard Kutner
Modelowanie numeryczne i symulacje w Modellusie, Elżbieta Kawecka, OEIiZK, Wwa.
Modelowanie zjawisk w arkuszu kalkulacyjnym, Nina Tomaszewska, OEIiZK,Wwa.
E-learning i Edukacja Interaktywna w nauczaniu fizyki na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, Mirosław Łoś, nauczyciel fizyki.
Elementy metod numerycznych dla początkujących poprzez e-learning, Mirosław Maciejczyk, LO Wwa
Zastosowanie multimediów i Internetu w nauczaniu fizyki, M. Godlewski, B.Sagnowska, K.Satoła,  ZamKor.

Sesja 4b Dydaktyka E-Learningu
Przewodniczący: Prof. dr hab. Ryszard Tadeusiewicz
Nauczanie języków obcych na platformie kształcenia na odległość, Halina Widła, UŚ.
Czy można nauczyć się języka obcego przez Internet? Marta Chomicz, PJWSTK.
Jak oceniać uczestników kursów językowych online? Małgorzata Rzeźnik, PJWSTK.
e-Learning nowym wyzwaniem dla edukacji, Elżbieta Grzejszczyk, OKNO PW.
E-learning nowoczesną metodą zdalnego nauczania informatyki w PJWSTK, Andrzej Marcin Bernacki, Rafał Muniak, PJWSTK.

Sesja 8a Platformy i narzędzia
Przewodniczący: Prof. dr Lech Banachowski
Testowanie wiedzy studentów oraz przeprowadzanie interaktywnych lekcji w systemie edukacji przez Internet stosowanym w PJWSTK, Paweł Lenkiewicz, PJWSTK.
Framework dla e-learningu oparty o architekturę zorientowaną na usługi (SOA), Jarosław Jakubowski, Tomasz Wardziak, PJWSTK.
RSW – system zdalnego nauczania, Zbigniew Świerczyński, WAT.
CENAR – (r)ewolucja w podejściu do zdalnego nauczania, Dariusz Dobrowolski, UMCS.
System do nauki języka SQL, Agnieszka Chądzyńska, PJWSTK.

Sesja 8b Edukacja wirtualna-praktyka
Przewodniczący: Prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska
Wykorzystanie wirtualnego środowiska nauczania w doskonaleniu mobilności studenckiej, Tomasz Walasek, Jacek Piątkowski, PCz.
Wybrane problemy wdrażania technik kształcenia na odległość, Sławomir Jarek, WSzZMiJO Kat.
System Wspierania Edukacji Niestacjonarnej, Grażyna Hołodnik-Janczura, PWr, Jakub Mercik, WSzZiF Wr.
Zastosowanie internetu w edukacji marketingowej, Eugeniusz Michalski, PKosz.

10.20 - 10.40

Otwarcie konferencji

wystąpienie Rektora PJWSTK dr. Jerzego Pawła Nowackiego

10.40 - 11.00

Przerwa na kawę

Coffee Break

Przerwa na kawę

11.00 - 12.40

Sesja 1 Edukacja wirtualna-koncepcje i cele
Przewodniczący: Prof. dr hab. Krzysztof Marasek
Doświadczenia w kształceniu na odległość w kontekście współpracy PJWSTK z uczelniami ukraińskimi, Lech Banachowski, Jerzy Paweł Nowacki, PJWSTK, Yevgeniya Sulema, National Technical University of Ukraine "Kiev Polytechnic Institute"  (w postaci dwóch prezentacji: "O kształceniu przez Internet w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych", Lech Banachowski, Jerzy Paweł Nowacki  i "E-Education in Ukraine: The Experience of National Technical University of Ukraine 'Kiev Polytechnic Institute'", Yevgenija Sulema.)
Rola „kształcenia na odległość” w tworzeniu krajowego systemu „kształcenia przez całe życie, Bogdan Galwas, Sławomir Nowak, OKNO PW.
O jakości zdalnego nauczania — doświadczenia COME UW, Jan Madey, Grażyna  Wieczorkowska, COME UW.

 Session 5 International Dimension of Education
Przewodniczący: Prof. dr hab. Jan Madey
Improvement of University and Technical College Level Education by means of Information and Communication Technologies, Satoru Ozawa, Ibaraki University, Japan.
E-Learning@UP: 1998-2006 Implementing e-learning at a traditional University, Rita Falcão, Universidade do Porto, IRICUP – Portugal.
Virtuality on the Students' and the Teachers' Sides:  The International Master of Business Informatics Program, Karl Kurbel, Virtual Global University (VGU), Germany.

Sesja 9 Edukacja wirtualna-praktyka
Przewodniczący: Prof. dr hab.
Jerzy Wierzbiński
Proces upowszechniania e-learningu wśród nauczycieli akademickich i studentów Uniwersytetu Warszawskiego, Maria Wilkin, Aneta Mieszkowska, Tomasz Krawczyk, UW.
W poszukiwaniu profilu e-studenta. Analiza danych i opinii studentów uczestniczących w zajęciach internetowych na Uniwersytecie Warszawskim, M. Eljaszuk, A. Mieszkowska, A. Nowak, T. Rybicki, UW.
Program i realizacja Studium Podyplomowego „Narzędzia i Techniki Wirtualnej Edukacji" – doświadczenia Ośrodka OKNO-PW, Elżbieta Piwowarska, Marlena Plebańska, Katarzyna Pomaska, Bogdan Galwas, OKNO PW.
Problemy realizacji programu Studiów Inżynierskich w modelu SPRINT, Jan Barczyk, Bogdan Galwas, Elżbieta Grzejszczyk, Elżbieta Latos, Elżbieta Piwowarska, OKNO PW.

Zamknięcie konferencji

12.40 - 14:00

Przerwa obiadowa

Lunch Break 

 

14.00 - 15.40

Sesja 2 Platformy i narzędzia
Przewodniczący:  Prof. dr hab. Bogdan Galwas
Nowy model podręcznika elektronicznego z multimedialną warstwą wykładów opracowany przez OKNO-PW, Robert Michalak, Marcin Morawski, Bogdan Galwas, OKNO PW.
Doświadczenia z wdrażania i użytkowania platformy Moodle, Bogdan Galwas, Remigiusz J.Rak, Marcin Godziemba-Maliszewski, Iwona Dziarmaga,  OKNO PW.
Standardy w materiałach e learningowych, Włodzimierz Dąbrowski,  PJWSTK, PW.
Środowisko uruchomieniowe aplikacji e-learningowych w standardzie SCORM, Włodzimierz Dąbrowski, PJWSTK, PW,  Rafał Hryniów, PJWSTK.

Sesja 6 Koncepcje edukacji wirtualnej
Przewodniczący: Prof. dr hab. Witold Kosiński
Motywacje rozwijania e-edukacji i ich konsekwencje, Ryszard Tadeusiewicz, AGH.
Kształcenie na odległość - przegląd możliwości i ograniczeń, Bronisław Siemieniecki, UMK.
The e-content interactivity functions and its on-line links into resources distribution platforms, Jan Piecha, UŚl,
Laboratorium wirtualne – aspekty badawcze, Oleg Zaikin, Emma Kushtina, Przemysław Różewski, Bartłomiej Małachowski, PSzcz.

15.40 - 16.00

Przerwa na kawę

Coffee Break

16.00 - 17.50

Sesja 3a Portale edukacyjne
Przewodniczący: Prof. dr hab. Kazimierz Subieta
Strona WWW jako nowoczesny środek dydaktyczny nauczyciela informatyki, Małgorzata Rostkowska, LO Staszica.
Portal studencki - nowoczesne narzędzie komunikacji, Celina Olszak, Paweł Bensel, ŚWSzZ.
Wykorzystanie portalu edukacyjnego e-chemia do wspomagania kształcenia na Wydziale Chemicznym Politechniki Rzeszowskiej, Barbara Dębska, Marcin Jaromin, Katarzyna Szafińska, PRz.
Deconstructing Human Movement: Structuring and Design of e-learning Material for Teaching of Movement, A. Wierzbicki, M. Szewczyk, R. Kacprzyk, P. Lenard, PJWSTK.
Wybrane narzędzia budowy rozwiązań wirtualnej edukacji, Henryk Sroka, Marcin Słaboń, AE Katowice (na plakacie).

Sesja 3b Metodologia E-Learningu
Przewodniczący: Prof. dr hab. Andrzej Bernacki
Sufficient Subset of Quality Measures for e-Learning Resources, Ewa Stemposz, Alina Stasiecka, Jacek Płodzień, PJWSTK.
E-learning w kształceniu zawodowym, Olga Łodyga, UW.
Indywidualizacja w e-learningu jako sposób podniesienia jakości nauczania, Maria Zając, SGH, APed Krak.
Wspomaganie kształcenia metodą blended learning metodologiii budowy aplikacji komputerowych, Barbara Dębska, Łukasz Dębski, PRz.
Wykorzystanie metod sztucznej inteligencji do budowy interaktywnych modeli dla platform edukacyjnych, Cezary Orłowski, PG.
Kształcenie na odległość wspierające rozwój kwalifikacji zawodowych – metody ewaluacji, Anna Grabowska, PG (na plakacie).

Sesja 7a Laboratoria wirtualne
Przewodniczący: Prof. dr hab. Remigiusz Rak
Modelowanie i symulacje komputerowe w Javie w nauczaniu fizyki. I. Elementy mechaniki kwantowej. II. Elementy termodynamiki statystycznej, Monika Gall, Ryszard Kutner, WFiz. UW.
Studia Podyplomowe Fizyki z Astronomią: pierwszy krok w kierunku e-learningu, Jarosław Młynik, Ryszard Kutner, WFiz, UW.
Model funkcjonalny uczelnianej sieci laboratorium wirtualnego,Bogdan Galwas, Remigiusz J.Rak, Marcin Godziemba-Maliszewski,  OKNO PW.
Learning Robot Techniques from Remote Site: Virtual Robotics Laboratory at PJIIT, Paweł Ośmiałowski, Piotr Dutt, PJWSTK.
Indywidualizacja zajęć laboratoryjnych na zaocznych studiach inżynierskich, Jan Barczyk, PW.
Inżynierskie laboratorium wirtualne – przykład rozwiązania, Ł.Rauch, J.Kusiak, M. Pietrzyk, AGH.

Sesja 7b Edukacja wirtualna-praktyka
Przewodniczący: Prof. dr hab. Jan Piecha
Rola ustawicznego e-kształcenia kadr przedsiębiorstwa w systemach telepracy, Grzegorz Gołda, Adrian Kampa, PŚ.
E-learning i telepraca w kształceniu i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Grzegorz Gołda, Adrian Kampa, PŚ.
Nauczanie przez internet na przykładzie kursu „Komunikacje miejskie”, Krzysztof Gasz, Maciej Kruszyna, PWr.
Wyzwania edukacji w zakresie planowania przestrzennego w dobie Społeczeństwa Informacyjnego, Magdalena Belof, Grzegorz Zajączkowski, PWr, KANA.
Wybrane problemy projektowania internetowych portali edukacyjnych, Anna Drzewińska, WSZPiZ.
Analiza porównawcza wyników nauczania na przykładzie wybranych e-kursów, Andrzej T. Janczura, PWr.
Kształcenie ustawiczne a umiejętności interakcyjne pracowników, Aneta Kisiel, PZU (na plakacie).
 

19.00 - 22.00   UROCZYSTA KOLACJA

Wyjaśnienia:
1. Godziny rozpoczynania i kończenia sesji podane są po lewej stronie tabelki.
2. Sesje o pełnych numerach są sesjami plenarnymi, które będą się odbywać w Głównej Auli.
3. Czas wystąpienia w sesjach plenarnych 1 i 5 wynosi 30 minut, a w sesjach 2, 6 i 9 - 22 minuty.
3. Sesje o numerach połączonych z literką a lub b będą się odbywać  równolegle (sesje z literką a w Głównej Auli a sesje z literką b w Sali Senatu).
4. Czas wystąpienia w sesjach równoległych wynosi 15 minut.